بیوگرافی و عکس های علی کریمی
 

بیوگرافی و عکسهای علی کریمی

 

مشخصّات
نام: علی کریمی
تاریخ تولد: هفدهم آبانماه 1357
مکان تولد: شهریار
قد: یک متر و هشتاد و چهار سانتی متر
پست تخصصی: خط میانی - بازی ساز
فعالیت مورد علاقه: والیبال ساحلی
وضعیت خانوادگی: متاهل، دارای دو فرزند پسر به نام های هاوش و هیرسا
باشگاه فعلی: پرسپولیس تهران










 

   





 

   


 

 

 

 


   


   

 

 

علی کریمی

علی کریمی شناسنامه نام کامل محمد علی کریمی پاشاکی زادروز ۱۷ آبان ۱۳۵۷ زادگاه کرج، ایران قد ۱٫۷۸ لقب(ها) جادوگر اطلاعات باشگاهی باشگاه کنونی پرسپولیس شمارهٔ پیراهن ۸ پُست هافبک تهاجمی باشگاه‌های حرفه‌ای ۱۳۷۷-۱۳۸۰
۱۳۸۰-۱۳۸۴
۱۳۸۴-۱۳۸۶
۱۳۸۶-۱۳۸۷
-۱۳۸۷ پرسپولیس
بایرن مونیخ
الاهلی
القطر
پرسپولیس
تیم ملی ۱۳۸۷-۱۳۷۷ ایران ۳۵ محمد علی کریمی پاشاکی (زادهٔ ۱۷ آبان ۱۳۵۷ در کرج) فوتبالیست مشهور و توانای ایرانی است. او هم‌اکنون عضو باشگاه پرسپولیس تهران است. کریمی پیش از این در باشگاه‌های فتح تهران، پرسپولیس تهران، الاهلی امارات، بایرن مونیخ آلمان و السیلیه قطر نیز بازی کرده است.
او نخستین بار در سال ۱۹۹۸ در بازی مقابل کویت در بازیهای آسیایی بانکوک با پیراهن تیم ملی به زمین آمد. کریمی در ابتدای بازیهای دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ نیز کاپیتان ایران بود که بعد از تیم ملی کنار ماند. بنابر اعلام ابوالفضل جلالی مدیر برنامه‌های علی کریمی مبلغ قرارداد این بازیکن در طول دو سال بازی در قطر ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو بود. کریمی با قراردادی به ارزش 300 میلیون تومان بار دیگر به پرسپولیس تهران پیوست تا به عنوان ارزان‌ترین ستاره فوتبال ایران در لیگ برتر مشغول به بازی شود. کریمی عضو تیم ملی فوتبال ایران است و در تیم‌های بزرگی نظیر بایرن مونیخ آلمان بازی کرده است. وی همیشه پیراهن شماره ۸ را به تن می‌کند.[۱] او در سال ۲۰۰۴ بازیکن سال آسیا شد.      
وی به علت بی کفایتی فدراسیون فوتبال ایران و رفتار قلدرانه علی دایی از تیم ملی فعلا خداحافظی کرده است.

شناسنامه
  • نام کامل: محمدعلی کریمی پاشاکی
  • زادگاه: کرج، استان تهران، ایران
  • ملیت: ایرانی
  • قد: ۱۷۸ سانتیمتر
  • وزن: ۷۳ کیلوگرم
  • وضعیت تأهل: متأهل، دارای دو فرزند پسر (به نام‌های هاوش و هیرسا)
  • حرفه: فوتبالیست حرفه‌ای
  • القاب: جادوگر تهران، مارادونای آسیا
  • سرگرمی: والیبال ساحلی

باشگاه‌ها

به ترتیب :
  • نوجوانان نفت تهران – ایران.
  • نوجوانان سایپا تهران – ایران.
  • جوانان سایپا تهران – ایران.
  • فتح تهران – ایران.
  • پرسپولیس تهران – ایران.
  • الاهلی دوبی – امارات.
  • بایرن مونیخ – آلمان.
  • القطر _ قطر
  • السیلیه قطر
  • پرسپولیس تهران

افتخارات

  • نایب قهرمانی نوجوانان تهران با نوجوانان نفت.
  • قهرمانی امیدهای تهران با امیدهای فتح.
  • قهرمانی لیگ و جام حذفی ایران با پرسپولیس.
  • قهرمانی جام حذفی امارات با الاهلی امارات.
  • قهرمانی بازیهای آسیایی بانکوک با تیم ملی ایران.
  • قهرمانی غرب آسیا با تیم ملی.
  • قهرمانی جام بین قاره‌ای آسیا – اقیانوسیه با تیم ملی ایران.
  • بازیکن سال ۲۰۰۴ آسیا
  • راهيابي به جام جهاني 2006آلمان همراه با تيم ملي ايران

انتقال به بایرن مونیخ

علی کریمی روز ۳ می سال ۲۰۰۵ بنا به گزارش وب‌گاه رسمی باشگاه بایرن مونیخ به این تیم آلمانی پیوست. او پس از علی دایی و وحید هاشمیان سومین بازیکنی بود که در این باشگاه معتبر مشهور به هالیوود بازی می‌کرد. در ابتدا بسیاری معتقد بودند که انتقال کریمی برای این باشگاه تنها جنبه اقتصادی دارد، اما بازیهای خوب این بازیکن مانع این انتقادات شد. علی کریمی خیلی زود توانست در جمع نامداران این باشگاه نظیر میشاییل بالاک، سباستین دایسلر، مارتین دمیکلیس، مهمت شول و زی روبرتو برای خود جایگاهی ثابت دست و پا کند، به طوری که برخی از این بازیکنان نیمکت نشین شدند. طبق یکی از بندهای قرارداد کریمی و بایرن مونیخ، پس از ۲۵ بازی این قرارداد به طور خودکار تمدید می‌شد. در بازی با هامبورگ این اتفاق افتاد، اما در همین بازی وی متأسفانه مصدوم شد، به طوری که نتوانست در بازیهای جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان در اندازه‌های واقعی خود ظاهر شود. کریمی همچنین از جمله بازیکنان ایرانی محسوب می‌شود که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده‌است و در مقابل سالزبورگ اتریش یک گل به ثمر رساند.

نامه علی کریمی

 

کریمی در ادامه این نامه آورده است:« بعد از پادرمیانی و وساطت بزرگان و خیراندیشان و به زعم سردمداران فدراسیون فوتبال در پی درخواست رئیس جمهور محترم بخشیده شدم اما متعاقب آن هیچ چراغ سبزی را برای ورود به تیم ملی مقابل خود ندیدم و کسی از من برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت نکرد.»
مهر: کاپیتان دوم تیم ملی فوتبال ایران کنار ماندنش از این تیم را اعمال سلیقه شخصی مسئولان تیم ملی عنوان کرد و با تاکید بر اینکه"شهدا و جانبازان قهرمانان واقعی هستند" گفت: مثل همیشه به عنوان یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم.

بدون شک علی کریمی خبرسازترین بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان از زمان روی کار آمدن علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی بوده است که با رای فدراسیون فوتبال از حضور در اردوی تیم ملی محروم شد و با وجود درخواست رئیس جمهور و سایر مسئولان سیاسی و ورزشی هنوز به این تیم دعوت نشده است.

این در حالی است که مصدومیت کریمی برطرف شده و او از امروز تمرینات آماده سازی خود را در تهران از سرخواهد گرفت.

علی کریمی با ارسال نامه ای به گروه ورزشی مهر حرف هایش را با مردم و علاقمندان به فوتبال در میان گذاشته است. در ابتدای این نامه آمده است:« الطاف مهربانانه رئیس جمهور محترم، حجت الاسلام سیدحسن خمینی، دکتر علی سعیدلو، مهندس محمد علی آبادی، توجه و درخواست جانبازان و معلولین عزیز و همچنین مردم فوتبالدوست و نگران تیم ملی انگیزه های روحیه بخشی برای بازگشت من به تیم ملی بود.»

علی کریمی در ادامه نامه خود آورده است: « من و امثال من در مقابل قهرمانان واقعی که همانا شهدا و جانبازان هستند هیچ منتی بر این مردم نداریم. اینکه پوشیدن پیراهن تیم ملی نصیب من و امثال من شده ثمره جانفشانی های عزیزانی است که با فدا کردن خود به ما این فرصت را داده اند. تیم ملی جایگاه بهترین و شایسته ترین فرزندان این آب و خاک است و ارثیه پدری هیچکس نیست. امیدوارم مسئولینی که امروزه این امانت بدست آنها سپرده شده بدون کوچکترین حب و بغضی بهترین ها و آماده ترین ها را برای شادی دل مردم بکار گیرند.»

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه نامه خود که در اختیار گروه ورزشی مهر قرار گرفته، آورده است: « بسیار خوشحالم که امروزه برهمگان ثابت شده کنار گذاشتن من از تیم ملی کوچکترین توجیه فنی و انضباطی نداشته و صرفا به سلیقه شخصی گردانندگان تیم ملی مربوط می شود. اینکه عنوان می شود من آسیب دیده ام و در کنار تیم ملی نبوده و از تمرینات دور بوده ام صرفا در جهت مخدوش کردن افکار عمومی است زیرا من با پای آسیب دیده به محض دعوت از سوی کادر فنی تیم ملی همراه با دیگر بازیکنان به اردبیل رفتم و در کنار تیم ملی به مداوای پای آسیب دیده پرداختم.»

کریمی در ادامه این نامه آورده است:« بعد از پادرمیانی و وساطت بزرگان و خیراندیشان و به زعم سردمداران فدراسیون فوتبال در پی درخواست رئیس جمهور محترم بخشیده شدم اما متعاقب آن هیچ چراغ سبزی را برای ورود به تیم ملی مقابل خود ندیدم و کسی از من برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت نکرد.»

کاپیتان دوم تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان نامه خود دلیل نوشتن این مطالب را چنین عنوان کرده است: « این توضیحات را صرفا برای آگاهی افکار عمومی نوشته ام؛ آنهایی که هر کجا مرا می بینند خواستار حضورم در تیم ملی می شوند. همگان بدانند که علی کریمی سرباز آماده به خدمت برای تیم ملی ایران است و هیچ گاه از خدمت به تیم ملی کشورش پا پس نکشیده است. ضمن تبریک پیروزی ارزشمند تیم ملی برابر امارات در جهت حفظ آرامش و دوری از حاشیه سازیها اعلام می کنم که مشغول تمرینات آماده سازی هستم و هر مصاحبه ایی که پس از این نامه از قول من منتشر شود خیالی و کذب خواهد بود.»
 


طي نامه‌اي به كفاشيان؛ علي كريمي از تيم ملي خداحافظي كرد


به گزارش خبرگزاري ورزش ايران(ايپنا)، متن نامه علي كريمي خطاب به كفاشيان به شرح زير است:
به نام خدا
جناب آقاي علي كفاشيان رياست محترم فدراسيون فوتبال به اطلاع جنابعالي مي رساند با آنكه بيش از صدبار افتخار پوشيدن پيراهن تيم ملي را داشتم همچنان اين پيراهن برايم عزيز و مقدس است.
اتفاقات چندماه اخير و موانعي كه در راه من در تيم ملي به وجود آمد دور از مهر و محبت و خلوص نيت بوده.
امروز احساس مي كنم تيم ملي و گردانندگان آن با نبود اين حقير آرامش و تمركز بهتري براي رساندن تيم ملي به سرمنزل مقصود خواهندداشت.
از اين رو با تمام علاقه و عطش كه در راه رسيدن به تيم ملي دارم نوعي احساس تحميلي مرا رنج مي دهد فشار رسانه ها و مردم انتخاب واقعي را از انتخاب كننده بازيكنان سلب نموده از اين رو باتوجه به جو فعلي ضمن عذرخواهي از مردم خوب و فهيم و تمامي آنهايي كه با محبت و مهر صادقانه مرا پذيرا شده اند به خاطر مصلحت تيم ملي و با آرزوي توفيق براي دوستان ملي پوش دعاگوي آنان در راه پرفراز و نشيب تا جام جهاني هستم.
اميدوارم جنابعالي و مردم خوب شرايط مرا درك كرده باشند و بدانند كه اين تصميم سخت و مشكل را صرفا به خاطر مصالح تيم ملي گرفته ام.
زماني با حضورم به تيم ملي خدمت مي كردم و امروز با خداحافظي از تيم ملي خدمت بيشتري انجام داده ام. به اميد صعود تيم ملي به جام جهاني و خوشحالي تمام ملت عزيز ايران.
علي كريمي بازيكن اسبق تيم ملي و باشگاه پرسپوليس.

     

 

 

 

منبع:http://forum.pacyrus.com/showthread.php?t=2505      


نظرات شما عزیزان:

سلام
ساعت11:07---27 بهمن 1390
سلام دوست عزيز من شما را لينك كردم
شما هم منو باعنوان شهر جوك و آدرس www.24jok.loxblog.ir لينك كنيد
ممنون خدانگهدار


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط Behrouz

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 1459
بازدید کل : 338841
تعداد مطالب : 65
تعداد نظرات : 68
تعداد آنلاین : 2




Google

در اين وبلاگ در كل اينترنت
ديكشنري آنلاين